Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.stofogstil.dk.

www.stofogstil.dk ejes af STOFF & STIL A/S, CVR-nr. 73266319, adresse Birk Centerpark 82, 7400 Herning, tlf. 7022 2121, og e-mailadresse info@stofogstil.dk

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for forbrugere, der handler via www.stofogstil.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik.




Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, VISA, VISA-Electron og MasterCard.

Beløbet trækkes først, når varen er pakket og klar til afsendelse. Dette er også gældende, hvis varen imod al forventning er forsinket. Se om fortrydelse og tilbageførsel af beløbet under punktet ’Fortrydelsesret’.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Vi leverer din bestilling 1-3 hverdage efter dit køb.

Vi leverer varerne med GLS eller PostNord – alt afhængig af hvilken fragtmulighed, du vælger i bestillingsforløbet.

Vi leverer til Danmark, Færøerne og Grønland.

Vælger du levering til Grønland eller Færøerne tillægges gældende porto og fragttakster. Ved køb over kr. 3000,- påføres toldomkostninger som afregnes direkte med speditør. Har du spørgsmål til levering af varer til Grønland eller Færøerne er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon: 70 22 21 21 eller mail info@stofogstil.dk.


Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Du har 14 dages fortrydelsesret efter du har modtaget din bestilling.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.


Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det kan være duge eller andre varer, der er syet op efter dine mål.


Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til STOFF & STIL A/S, Birk Centerpark 82, 7400 Herning, tlf. 7022 2121, info@stofogstil.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular som du finder her, men det er ikke obligatorisk. Når formularen er udfyldt, kan du gemme den og sende den i en vedhæftet fil til info@stofogstil.dk. Når processen er effektueret, vil du modtage en bekræftelse pr. mail.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Varer så som metervarer, garn, mønstre, mindre sytilbehør og hobbyartikler, kan returneres med PostNord eller GLS. Udgifterne til returnering af varen kan beløbe sig op til 100kr. alt afhængig af størrelse og vægt på pakken.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.  Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.


Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.


Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Leveres varen til dig i emballage, skal du tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Vær venligst opmærksom på, at det ved køb af større mængder af samme metervare, kan være nødvendigt at levere metervaren i opdelte klip.

Vi anbefaler at du vasker metervaren før brug, pga. krymp og overskudsfarve.


oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@stofogstil.dk.

Læs mere om ODR her.


Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer og lignende.