Handelsbetingelser hos STOF & STIL


Generelle oplysninger

Hjemmesiden stofogstil.dk ejes og drives af Peters Resthal A/S, CVR nr.: 73 26 63 19

STOF & STIL
Birk Centerpark 82, 7400 Herning
Kontakt E-mail: info@stofogstil.dk
Kontakt tlf.: 70 22 21 21

Disse handelsbetingelser finder udelukkende anvendelse på køb af varer på stofogstil.dk til levering i Danmark.

Betaling

På stofogstil.dk kan der betales med:

  • Dankort
  • VISA
  • VISA-Electron
  • MasterCard
  • Pr. Efterkrav

Der tages IKKE gebyr ved betaling på stofogstil.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra stofogstil.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Varer til Grønland/Færøerne leveres kun ved forudbetaling med dankort/visa dankort - eller pr. efterkrav (efter vi har modtaget depositum på giro 230 85 25. Grønland: DKK 400,- / Færøerne: DKK 200,-), og tillægges gældende porto og fragttakster. Hvis du ønsker at foretage en bestilling, bedes du venligst kontakte vores postordreafdeling på telefon: 70 22 21 21. Eller sende din bestilling direkte til info@stofogstil.dk -Husk at skrive telefonnummer eller kundenummer, navn og adresse.

Levering

For at få dine varer leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Levering sker med Post Danmark. Leveringstiden er 4-7 dage. Bestillinger foretaget via stofogstil.dk leveres kun til Danmark.

Hvis du ønsker at få leveret pakken med omdeling, kan du tilvælge dette under leveringsvalget når du bestiller. Alle mindre pakker under 1 kg sendes som brev, med undtagelse af efterkravspakker.

Vælger du levering uden omdeling, bliver pakken ikke sendt til din adresse, men du får tilsendt et brev/SMS, når pakken er klar til afhentning. Se de forskellige afhentningsmuligheder på: www.postdanmark.dk.


Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Stofogstil.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@stofogstil.dk eller pr. tlf på 70 22 21 21.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt dine varer og her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

STOF & STIL
Birk Centerpark 82
7400 Herning

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores fortrydelsesformular og vedlægger følgende.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Stofogstil.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

STOF & STIL
Birk Centerpark 82
7400 Herning

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Stofogstil.dk har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos stofogstil.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Den dataansvarlige for stofogstil.dk er IT-Chef Johannes Lund-Thomsen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til stofogstil.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos stofogstil.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@stofogstil.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på tlf.: 70 22 21 21 eller mail: info@stofogstil.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet - www.kfst.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
Mail: kfst@kfst.dk
Tlf.: 41 71 50 00

  


Ekstrapris pr. påbegyndt meter: 20,- kr.
OBS! Der går 10 cm. fra længden til søm.

x